Reklamační řád

REKLAMAČNÍ ŘÁD A ZÁRUKA 

Tento reklamační řád byl vypracován v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb, Občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, vše v účinném znění a vztahuje se na zboží zakoupené v našem e-shopu. Kupující převzetím zboží od Prodávajícího, nebo převzetím zboží na poště či od přepravce souhlasí s tímto reklamačním řádem.

Za zboží poškozené při přepravě nenese e-shop SOFINO, provozovaný osobou Bc. Petr Volek, U Potoka 355, 252 25 Jinočany, žádnou odpovědnost.

Při převzetí zásilky si důkladně zkontrolujte, zda přepravní obal není poškozen a případnou škodu reklamujte neprodleně při převzetí zásilky u doručovatele. Pokud při převzetí zjistíte poškozený obal či jinou známku poškození zásilky, požadujte od doručovatele sepsání reklamačního protokolu o poškození zásilky. Poškozenou zásilku kupující nemusí převzít. Tento důvod je nutné uvézt v reklamačním protokolu.

Veškeré zboží nabízené v našem internetovém obchodě www.sofino.cz prochází kontrolou. Případné reklamace na zakoupené zboží v našem internetovém obchodě vyřídíme k Vaší spokojenosti individuální dohodou s Vámi a v souladu s platným právním řádem. Na veškeré zboží poskytujeme záruku 24 měsíců od převzetí zboží kupujícím spotřebitelem. Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady. Reklamační řád se vztahuje na reklamace vad zboží, které je v záruční době nebo se jedná o rozpor s kupní smlouvou. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu poštovného v nutné výši. V případě neoprávněné reklamace zaniká nárok kupujícímu na jakoukoliv náhradu nákladů souvisejících s vyřízením reklamace.
 

Záruka se nevztahuje na:

  • opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
  • zboží, které bylo nesprávně skladováno,
  • zboží, které bylo upravováno zákazníkem,
  • zboží, u kterého byl proveden nekvalifikovaný zásah či změna parametrů zboží,
  • zboží, které bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí,
  • vady vzniklé nepřiměřeným zacházením nebo nedostatečnou péčí o zboží.

U věcí prodávaných za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána.

Záruka se vztahuje na vady materiálu, funkční vady, vady vzniklé při výrobě.

Záruka se nevztahuje na zboží, u kterého vypršela dnem uplatnění reklamace záruční doba

 

Postup při reklamaci:

  • Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího (nebo osoby určené k opravě) bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Doručené reklamace jsou vyřizovány bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodnou jinak. V případě sporné reklamace rozhodne Prodávající o jejím přijetí do tří pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace. Dnem uplatnění reklamace se rozumí den, kdy bylo zboží doručeno na Kontaktní adresu Prodávajícího, do jakékoliv provozovny Prodávajícího nebo do sídla či místa podnikání Prodávajícího,
  • informujte nás o reklamaci e-mailem, či písemně. Budeme se snažit o rychlé vyřízení,
  • reklamované zboží zašlete doporučeně na kontatkní adresu e-shopu: Bc. Petr Volek, SOFINO, U Potoka 355, 252 25 Jinočany,
  • ke zboží je nutno přiložit doklad o zakoupení zboží či fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace = Formulář pro uplatnění reklamace.

V jiném případě bude reklamace provedena v souladu se zákonem. O vyřízení reklamace budete informováni e-mailem. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. V případě výměny zboží získává kupující záruku novou opět v délce 24 měsíců

 

Podle charakteru vady má kupující - spotřebitel při uplatnění záruky následující práva:

  • jedná-li se o vadu odstranitelnou - právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo odstoupit od kupní smlouvy,
  • jedná-li se o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží - právo na výměnu vadného zboží nebo právo odstoupit od kupní smlouvy,
  • jedná-li se o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakované a bránící řádnému užívání zboží - právo na výměnu vadného zboží nebo právo odstoupit od kupní smlouvy,
  • jedná-li se o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje výměnu zboží - právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo odstoupit od kupní smlouvy.

 

Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou. V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen rozpor s kupní smlouvou), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího, buď výměnou věci nebo její opravou. Není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.

 

Dokumenty ke stažení:

Odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dní: Návratka SOFINO

Reklamační formulář: Formulář pro uplatnění reklamace

 

Poslední aktualizace dne 28.9. 2021

Zpět do obchodu